Učivo do středy 22. 4.
Vážení rodiče,
posílám Vám pro děti domácí práci do středy 22. dubna.
Tentokrát jsem připojila učivo angličtiny. Nadále ovšem platí, že stěžejními předměty zůstává čeština a matematika. Anglický jazyk doženeme příští rok ☺
Anglický jazyk:
Bathtime!
nová slovíčka: a hairbrush (kartáč na vlasy), a toothbrush (kartáček na zuby), soap (mýdlo), shampoo (šampón), a towel (ručník), a duck (kachna), in the bathroom (v koupelně)
- děti mohou ukazovat na jednotlivé věci v koupelně např. při koupání - říkají celou větou např. It is a toothbrush. atd.
Učebnice str. 48, 49 - nahranou písničku si můžete přehrát na odkazu
Písničku si pouštějte vícekrát a ukazujte si při ní na jednotlivé věci.
Učebnice str. 50 - příběh Thank you, Ruby!
-poslech příběhu viz odkaz
https://elt.oup.com/student/happyhouse/level1/stories_01/story_06?cc=cz&selLanguage=cs
- děti poslouchají a sledují obrázky - vlastními slovy česky popisují, co se asi stalo
1. obrázek - Spike a Ruby stojí na okraji vany, Spike se schová za kachničku a Ruby ho hledá.
2 obr. - Spike s kachničkou padají do vany.
3.obr. - Ruby se zděšeně dívá dolů na dno vany na Spika.
4.obr. Spike se pokouší vylézt, ale nejde mu to.
5.obr. Ruby otáčí kohoutkem.
6.obr. Spike sedá na kachničku a stoupá vzhůru.
Možné hry:
Pantomima - děti nebo rodiče předvádí činnost v koupelně např. mytí hlavy - hádající řekne anglické slovíčko předmětu, který je k tomu potřeba.
Pexeso:
Procvičování slovíček https://elt.oup.com/student/happyhouse/level1/picturedictionary_01/picturedictionary_01_06?cc=cz&selLanguage=cs
Pracovní listy do Aj naleznete také na sdíleném Google disku v odkazu Nové materiály - Aj
Český jazyk:
Slabikář – str. 56 až 57 (slova se slabikotvorným R, L, M)
Při potížích se čtením slov doporučuji vyznačit pomocí obloučků slabiky (např. ve slovech VR-KÁ, TR-PÍ, VLH-KÝ, HR-KAČ-KA, …)
!Pozor! Ve slabikách se slabikotvorným R, L, M není samohláska, proto se budou dětem číst tato slova obtížně.
- str. 57/cv. 4 – doplníme slova hrnec, cukr, svetr, vrba
Písanka – str. 1, 2 (přepis slov + písmeno L)
- str. 1 – každé slovo stačí napsat pouze dvakrát
- str. 2 – písmeno L – pozor na dolní ležatou smyčku, nožička ťukne o linku
Hra:
Čáp ztratil čepičku. Jakou měla barvičku? – soutěž, kdo dříve najde barvu (ten pomalejší má za úkol vymyslet slovo na Ř (R, D, …)
Jazykolam:
Kmotře Petře, nepřepepřete toho vepře!
Hádanka:
Žloutne to – a žloutek není, mléko má – a kráva není, chmýří má – a house není, foukne vítr a má po čepení. (pampeliška)
Matematika:
Velký pracovní sešit – str. 63 a 64 (numerace do 20)
- str. 63 – cv. 1, 2, 4 vypracují děti po vysvětlení dospělého a cvičení 3, 5 samostatně
Ve cvičení tři doporučuji využít počítadlo, případně jinou pomůcku.
Ve cvičení čtyři včelka doletí do žlutého úlu. Poletí po číslech 0, 2, 4, 6, 8, 6, 8, 10, 12, 10, 12, 14, 16, 18, 20
- str. 64 – samostatná práce (rozložte, prosím, na více dní), ve cvičení jedenáct děti vybarví dominovou kostku se čtyřmi a pěti puntíky (na ostatních je součet vždy deset)
Hry:
1. Příšera – děti si nakreslí hlavu příšery a několik papírových ponožek, na které napíší čísla od jedné do pěti. Sourozenec (dospělák) přidává k hlavě příšerky různé množství nachystaných ponožek a dítě má následně za úkol spočítat, kolik má příšerka nohou. Samozřejmě se můžete vyměnit a opět záměrně chybovat, dítě se pokouší chybu odhalit. Například přidáte ponožky s čísly 5, 4, 2, 1 …. dítě volá, že příšerka bude mít 12 nohou.
2. Pokračujeme ve hře Na obchodníka – pomůcky: různé předměty vhodné pro hru na nakupování, mince (děti si mohou vyrobit z papíru falešné peníze – více korun, dvoukoruny, pětikoruny a dvě desetikoruny), cenovky k jednotlivým položkám v obchodě (ceny by měly být do deseti korun, protože budeme sčítat jednotlivé položky nákupu)
Rodiče přijdou do imaginárního obchodu a vyberou si zboží. Děti za pokladnou spočítají cenu nákupu a žádají peníze. Obměna: Děti nakupují, rodiče u pokladny hrají, že neumí počítat a dělají při součtech chyby. Dítě potom má případnou chybu odhalit.
Prvouka:
str. 40 – pozorování práce na zahradě, pozorování kvetoucích stromů a keřů
pojmy k osvojení: sad, zahrada, zralý plod, sazenice (sázíme), semena (sejeme), kypření půdy, zalévání, hygiena po práci na zahradě
- str. 40/cv. 1 – křížovka (zelí, rajče, hrášek, mrkev, salát, ředkvička, paprika), tajenka …ZAHRADA
- str. 40/cv. 2 – posloupnost shora 6, 2, 4, 1, 5, 3
- str. 40/cv. 3 – na záhon sejeme ředkvičku, petržel, mrkev, hrách a fazole, do truhlíku sejeme rajče, zelí, papriku a malé sazeničky této zeleniny potom sázíme na záhon, sázíme cibulky cibule a hlízy brambory
Čas – hodiny – přidáváme říkanku: Čtvrt, půl, tři čtvrtě, celá… kolik to ručičko, kolik to dělá? (pohybujeme s velkou ručičkou hodin podle říkanky). Malá ručička se nyní nepohybuje, zůstává na dvanáctce.
Videa:
https://www.youtube.com/watch?v=cGgzevY8jHo
https://www.youtube.com/watch?v=eGk4ezpsPCM
https://www.youtube.com/watch?v=M6fnaq_V7no
https://www.youtube.com/watch?v=9k2FQh03BTs
https://www.youtube.com/watch?v=cGgzevY8jHo
PČ a VV – výroba příšerky, pomoc na zahradě, ochutnávka různých druhů zeleniny
HV – poslech a zpěv písniček pro radost
TV – švihadlo, hry s míčem
I nadále platí, že pokud nestíháte, pracujete tak, abyste probrali učivo. Děti nemusí vypracovat všechna cvičení v sešitech, ale měly by zvládnout probíranou látku. Ostatní náměty (hry, hádanky, obrázky) jsou dobrovolné!