Učivo do pátku 24.4.
Vážení rodiče,
posílám Vám pro děti domácí práci do pátku 24. dubna.
Přeji Vám všem pevné zdraví a dobrou náladu do dalších dní. Až budu vědět nějaké bližší informace o organizaci výuky ohledně 25.5., budu Vás informovat.
Děkuji za pečlivě vypracované Písanky, byla radost je opravovat. Známečky už letí do žákovských knížek ☺
Český jazyk:
Slabikář – str. 58 až 59 (slova se slabikami DI, TI, NI)
Čtení a psaní se slabikou DI, TI, NI vysvětlíme dětem nejlépe opět pomocí kouzel. Písmenko I je také kouzelníček a dokáže ze souhlásek D, T, N, vyčarovat Ď, Ť, Ň. Stačí místo Y napsat I a rázem máme zcela jiné slovo (například slova TYKÁ – TIKÁ).
Psaní slov s těmito slabikami děti nemusí zvládnout v diktátech. Je to těžké učivo stěžejní pro druhou třídu. My se nyní učíme slova číst a přepisovat, všímáme si rozdílů a opakovaně připomínáme, že nelze psát např. ve slově KOŘENÍ háček nad N (KOŘEŇÍ). V diktátech je potřeba na tento pravopisný jev děti vždy upozornit. Pokud dětem bude čtení těchto slov dělat problém, mohou si vyrobit záložku a napsat si na ni tyto slabiky.
Protože právě probíráte se svými dětmi poslední učivo, které bylo potřebné pro zvládnutí čtení, doporučuji, abyste se začali poohlížet po knihách vhodných pro prvňáčky. V posledním Slabikáři už budeme jen trénovat pěkné plynulé čtení a zdokonalovat to, co jsme se během roku naučili. Je to nejkrásnější doba pro prvňáčka i učitele a rodiče ☺ Přeji Vašim dětem i Vám krásné zážitky s literaturou.
- str. 59/cv. 2 – budík, kladivo, vodník, kosti
- str. 59/cv. – lodičky, šatičky, botičky, notičky, dětičky
Písanka – str. 3 (písmeno ch)
Hra: Abeceda
Napíšeme na každý řádek jedno písmeno podle abecedy (písmena A, B, C, Č, D, Ď, E). Soutěžíme, kdo vymyslí a napíše ke každému písmenu alespoň jedno slovo (ideálně podstatné jméno). U písmene Ď např. ďábel, ďas, ďobání ☺.
Touto hrou se začínáme připravovat na abecedu. Následující den můžeme změnit první písmena na řádku, ale dbáme na to, aby byla napsána podle abecedy (např. tedy F, G, H, CH, I, J, K). Takto se postupně nenásilnou formou upevňuje řazení písmen.
Jazykolam:
Královna Klára na klavír hrála.
Hádanky:
Když šel tam, do hlavy ho tloukli. Když šel ven, za krk ho tahali. (hřebík)
Nemotora skoro slepý, hlína se mu na nos lepí. Pracuje i v neděli, razí v zemi tunely. (krtek)
Visí to a neví kde, bije to a neví koho, ukazuje to a neví kam, počítá a neví kolik. (hodiny)
Matematika:
Velký pracovní sešit – str. 65 a 66 (numerace do 20)
- str. 65/cv.1 – znázornění osmnácti = první desítka například čtvereček a puntíky znázorníme zbytek jednotek (tady jedna desítka a osm jednotek), následně škrtáme šest jednotek
- str. 65/cv. 3, 4, 6– dopočítáváme (například 12 a kolik mi chybí do 20, cvičení šest …6+4+1=11 a kolik mi chybí do 20)
- str. 65/cv. 5 – první pyramida 12+4=16, 4+12=16, 16-4=12, 16-12=4, druhá pyramida 17+3=20, 3+17=20, 20-3=17, 20-17=3, třetí pyramida 14+5=19, 5+14=19, 19-5=14, 19-14=5
- str.66/cv. 1, 2 – prosím o dohled dospělého
- str. 66/cv. 3 až 8 mohou děti vypracovat samostatně, v devátém cvičení upozorníme na to, že součet dvou okvětních lístků musí dát 20 (vybarvit jednou barvou danou dvojici)
Hry:
1. Piškvorky
Dva hráči hrají na čtverečkovaném herním poli. Každý hráč má jeden druh symbolu - kolečko nebo křížek. Hráči se postupně střídají ve vepisování symbolů do políček. Cílem je vytvořit řadu pěti svých symbolů za sebou - vodorovně, svisle nebo šikmo. Tato řada musí tvořit přímku a nesmí být nikde přerušena soupeřovým symbolem. Kdo takovou řadu vytvoří jako první, vyhrál. Nelze zapsat symbol tam, kde je již jiný vepsaný.
2. Příšera – děti si nakreslí hlavu příšery a několik papírových ponožek, na které napíší čísla od jedné do pěti. Sourozenec (dospělák) přidává k hlavě příšerky různé množství nachystaných ponožek a dítě má následně za úkol spočítat, kolik má příšerka nohou. Samozřejmě se můžete vyměnit a opět záměrně chybovat, dítě se pokouší chybu odhalit. Například přidáte ponožky s čísly 5, 4, 2, 1 …. dítě volá, že příšerka bude mít 12 nohou.
PČ a VV – výroba příšerky, pomoc na zahradě, příprava a ochutnávka různých druhů zeleniny
HV – poslech a zpěv písniček pro radost
TV – švihadlo, hry s míčem
I nadále platí, že pokud nestíháte, pracujete tak, abyste probrali učivo. Děti nemusí vypracovat všechna cvičení v sešitech, ale měly by zvládnout probíranou látku. Ostatní náměty (hry, hádanky, obrázky) jsou dobrovolné!
Přeji klidný zbytek týdne