Učivo do 3. 4. 2020
Milí rodiče,
posílám Vám domácí práci do pátku 3. dubna.
Děkuji všem za další milé vzkazy, fotky staveb a obrázky. Výstavku najdete na stránkách třídy ve fotogalerii. Práce dětí jsem ohodnotila jedničkou.
Český jazyk:
Slabikář – str. 49 (slabiky dě, tě, ně opakování) a str. 50 (úvod do slabik bě, pě, vě)
Vyvozujeme: E S HÁČKEM (Ě) po souhláskách B, P, V – Ě je kouzelné písmenko, které po souhláskách B, P, V vyčaruje ještě písmenko J. Proto nepíšeme VJETEV ale VĚTEV.
Opět platí, že…
… v okamžiku, kdy dětem čtení a psaní slov s těmito slabikami nepůjde, je potřeba se k učivu vracet i více dní a opakovat častěji.
Doporučuji procvičovat skládáním z písmenek. Je to těžké učivo a děti budou potřebovat čas, než se jim to v hlavičkách usadí. Buďte, prosím, trpěliví. Děkuji ☺
Písanka – str. 32 až 33 (písmena ž, Ž) – na str. 33 (přepis vět) píší děti každou větu jen jednou!
Hry:
1. Co je to? Dítě má zavázané (zavřené) oči a dostává do rukou různé předměty. Cílem je uhodnout předmět a dokázat popsat svoje pocity při hře. Obměna: hádání podle vůně (různé druhy koření, ovoce a zeleniny,…)
2. Zakázané písmenko – vymysli co nejvíce jmen, ve kterých není písmenko A (např. Petr, Robert), (co nejvíce názvů květin, ve kterých není E, co nejvíce názvů ptáků, ve kterých není U, …)
3. Šermovaná – dva soupeři si připraví každý dvě lžíce a na lžíci, kterou drží v levé ruce, položí malou kuličku nebo pingpongový míček. Lžícemi, které drží v pravé ruce, začnou spolu šermovat. Komu dříve spadne kulička nebo míček ze lžíce v levé ruce, ten prohraje.
Matematika:
Velký pracovní sešit – str. 56 a 57
Poznámky k učivu:
- str. 56/cv. 1, 2, 3, 4 – zadání dětem přečtou rodiče, cv. 9 – diktát příkladů (numerace v oboru č. do 15)
- str. 56/cv. 5, 6, 7 – děti pracují s dohledem rodičů
- str. 56/cv. 8, 10, 11 – samostatná práce
- str. 57 – děti zvládnou samostatně ☺
Hry:
1. Komín z kostek – se zavázanýma očima stavíme komín. Vyhraje ten, kdo ho má vyšší.
2. Odhad času – dítěti určíme, na jak dlouhou dobu (1 minuta, 3 minuty, 20 sekund, …) má odejít na dané místo (obměňujeme – např. koupelna, židle v pokojíčku, pod stůl v kuchyni) a vrátit se za určenou dobu. Cílem hry je správný odhad času (ukážeme si nejdříve na hodinách alespoň délku trvání jedné minuty).
Prvouka:
Ptáci – str. 37
cv. 1 a 3 – společně, hlasy ptactva najdete např. na http://www.nasiptaci.info/zvuky-ptaku/
cv. 2 – samostatně, případně s encyklopedií
Čas – hodiny – přidáváme říkanku: Čtvrt, půl, tři čtvrtě, celá… kolik to ručičko, kolik to dělá? (pohybujeme s velkou ručičkou hodin podle říkanky). Malá ručička se nyní nepohybuje, zůstává na dvanáctce.
Typ do PČ a VV – pouze, kdo chce květinka z přírodnin (lepidlo, čočka, hrách, mák, rýže, …) Děti si nakreslí obrys květiny a potom ji z materiálu, který máte doma, vyplňují. Tvoří tak své kytičky.
Typ do HV – pouze, kdo chce - poslech a zpěv písniček Čiperkové - děti znají Tři citrónky, https://www.youtube.com/watch?v=kQpKScxm1dQ a
https://www.youtube.com/watch?v=YP7T2Ji3gws , atd.
I nadále platí, že pokud nestíháte, pracujete tak, abyste probrali učivo. Děti nemusí vypracovat všechna cvičení v sešitech, ale měly by zvládnout probíranou látku. Ostatní náměty (hry, hádanky, obrázky) jsou dobrovolné!
Přeji všem pevné zdraví a hodně dobré nálady do dalších dnů.
Andrea Hošková